SALGSBETINGELSER

Innledning

LakkShop.no har som mål å gi deg den beste servicen. For at du skal kjenne deg trygg når du handler hos oss, så har vi utarbeidet følgende salgsbetingelser. Ved å handle hos oss godtar du disse.

1. Selger

Firmaopplysninger:

LakkShop.no eies og drives av LAKKGRUPPEN AS (Org.nr. NO 819 661 782 MVA).

Kontaktinformasjon:

Telefon: +47 466 79 200

E-post: post@lakkshop.no

Åpningstider:

Mandag – fredag: 08.00-16.00

Lørdag, søndag og helligdager: stengt

Postadresse:

LAKKGRUPPEN AS

Sandbrekkevegen 100

5225 Nesttun

2. Kjøper

Kjøper er den forbrukeren eller bedriften som foretar bestillingen hos oss i denne nettbutikken, butikken/lager, per telefon og e-post, og blir i det følgende benevnt du, deg, dere (og tilsvarende benyttes betegnelser som din, ditt eller deres).

3. Priser

Privatkunde:

Prisene er i norske kroner og vises ekskl. MVA. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før fullføring av en bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Dersom dere er registrert som kunde hos oss får dere rabatt på nesten alle varer i nettbutikken. Priser vises da både før og etter rabatt. Dere må være innlogget med deres eksklusive brukernavnet og passord for å kunne se rabatterte priser.

Bedriftskunde:

Dersom dere er registrert som bedriftskunde hos oss vises alle priser avhengig av deres rabattavtale.

Priser vises i produktbildet ekskl. MVA samt. deres nettopris. I handlekurven og i kassen vises kun deres nettopriser. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før fullføring av en bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Dere må være innlogget med deres eksklusive brukernavnet og passord for å kunne se deres nettopriser.

Fraktpriser:

I kassen der dere velger fraktmetoden, er fraktprisen oppgitt ekskl. MVA. Total kostnad for frakt, inkludert MVA, er inkludert i den totale kostnaden for hver kjøp (nederst i tabellen i kassen).

Tilbud og kampanje

Varer som inngår i forskjellige tilbud og kampanjer er vanligvis produkter som vi har i større mengde og kan derfor tilby en lavere pris, og/eller produkter som er utgått på dato og/eller nærmer seg utløpsdato og/eller produkter som planlegges utgått fra vårt varesortimentet. Vanligvis kan produkter utgått på dato brukes uten problemer lenge etter siste forbruksdato, men i tilfelle det viser seg at produktet er ikke brukenes, refunderer vi selvsagt for dette produktet.

 

Vi reserverer oss mot prisfeil og prisendringer frem til gjennomføringen av hvert enkelt kjøp, grunnet f.eks. endret MVA, forandringer i valutaen eller innkjøpsprisene fra våre samarbeidspartnere og leverandører. Ved åpenbart feilaktig prissatte varer eller fraktkostnad forbeholder LakkShop.no seg retten til å annullere ordren. I disse tilfeller vil du bli kontaktet av oss.

 

For produkter som inngår i ulike kampanjer gjelder prisene i aktuell kampanjeperiode.

4. Bestilling og avtaleinngåelse

Hos LakkShop.no kan du bestille varer direkte i nettbutikken, ringe til oss eller sende inn din bestilling via e-post. Ved henvendelse via e-post mottar du svar innen 2 virkedager. Avtalen er bindende for begge parter når du har sendt din bestilling til oss og mottatt ordrebekreftelse.

Du kan enkelt navigere deg frem til det du ønsker å finne ved å gå til ‘’Alle Kategorier’’ og bla gjennom underkategorier og deretter velge varer eller bruke søkefeltet øverst på siden og søke etter produktnavn, kategori eller varenummer.

Varer som har status “Ikke på lager, tilgjengelig som restordre” er bestillingsvarer, eller varer som er midlertidig utsolgt. Varer som er på forhåndsbestilling har også denne statusen. Disse varene kan bestilles som normalt, men kjøpes/bestilles da inn av LakkShop.no fra leverandør og sendes til deg når de er ankommet til oss. Ordre som inneholder lagerførte varer, og varelinjer med restbestilling, sendes ikke før alle varene er ankommet lager hos oss, og sendes da som en samlet forsendelse.
Hvis det er ønske om å dele opp sendingen kan man gjøre dette på to måter:
1. Lage to separate ordre, en med lagerførte varer, og en med restbestillingsvarer
2. Legge til notat i ordren hvor det spesifiseres at du ønsker ordren i to forsendelser.
SKAL BESTILLINGEN DELES PÅLØPER DET EN EKSTRA FRAKTKOSTNAD.

Vi reserverer oss mot å være utsolgt for en eller flere varer og forbeholder oss retten til løpende å gjøre produkt/prisendringer og forbedringer. Skulle noen av varene du har bestilt være utsolgt, kommer vi til å kontakte deg på e-post eller telefon. Vi tar forbehold om tekst- og bildefeil i vår nettbutikk, kataloger samt reklameutsendelser. All tekst, grafisk design, logoer, bilder etc. tilhører LAKKGRUPPEN AS og våre samarbeidspartnere og får ikke kopieres.

Bestillinger som gjøres i annen persons navn uten dennes godkjennelse, eller som på annen måte påfører LakkShop.no økonomisk eller annen skade, vil bli politianmeldt. For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år, eller ha godkjennelse fra foresatt. Foresatt kan sende godkjenning til post@lakkshop.no.

SSL-Sertifisering – For å kunne sende og motta informasjon og data på en sikker måte benytter vi SSL-sertifisering. Dette står for Secure Sockets Layer og betyr at informasjon som sendes mellom din datamaskin og vår nettbutikk er kryptert.

5. Betalingsalternativer

Betale på nett

For å gjøre det enklere å handle hos oss kan du selv velge blant de mest populære og tryggeste betalingsløsninger som er tilgjengelige i Norge. Velg mellom betaling med bank- eller kredittkort, Vipps, Klarna, GooglePay, ApplePay eller PayPal. Betalingsalternativer vises når du har gått videre til betaling i kassen. Du kan få tilgang til ApplePay kun hvis du sender bestilling fra en Apple enhet som f.eks. iPhone eller iMac.
LakkShop.no er ikke involvert i selve betalingen. Se betalingsløsnings leverandører sine retningslinjer for personvern for flere detaljer. Besøk gjerne stripe.com, klarna.com, vipps.no, pay.google.com, apple.com/apple-pay/, paypal.no for mer informasjon.

Når du velger å fullføre betalingen ved hjelp av en betalingsmetode som krever bank- eller kredittkort opplysninger ingen kortnummer, utløpsdato eller CVC-koden lagres hos LakkShop.no. Vi kan kun se korttype og de fire siste sifrene av kortnummeret ditt for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering av hele eller en del av din bestilling.

Ved bruk av Vipps, bank- eller kredittkort, GooglePay, ApplePay vil det ved bestillingstidspunkt medføre en reservasjon, slik at beløpet ikke lenger er disponibelt på bankkontoen din. Selve betalingen skjer ofte først når bestillingen er pakket og sendes ut eller er klargjort til henting hos oss. LakkShop.no tar alle forbehold om at betaling kan skje på andre måter. Ved ev. avbestilling eller sletting av ordre skal reservasjoner opphøre og eventuelle forskuddsbetalinger tilbakeføres til din konto.

Hvis du velger å opprette bruker på nettsiden får du tilgang til ordrer og din kundereprofil på “Min side”.

Faktura for bedriftskunder

Som bedriftskunde kan dere søke om fakturakonto hos oss. Kredittvurdering vil bli da foretatt gjennom våre samarbeidspartnere. Etter søknaden har blitt godkjent mottar dere en bekreftelse per e-post, og dere kan handle i nettbutikken mot faktura ved å logge inn med brukernavnet dere er registrert med, per telefon til oss eller i vår butikk/lager. Etter kjøp får dere en spesifisert faktura. Som standard mottar dere faktura i PDF format sendt til e-postadressen dere har gitt oss og som standard får dere 14 dagers betalingsfrist. Samlefaktura tilbys på forespørsel kun til kunder vi har skriftlig avtale med. Enkeltfakturaer kan om ønskelig sendes i EHF-format. Dersom fakturaen ikke betales innen forfall sendes det ut en betalings-påminnelse/inkassovarsel via Kravia AS, og om heller ikke denne betales, går saken til inkasso. Vi reserverer oss retten til å permanent slette muligheten for å handle mot faktura hvis forfallsdato er overskredet. 

Betale i butikken/lager

Når du bestiller via e-post eller telefon kan du velge å betale ved henting. Hvis du velger dette alternativet kan du betale kontant eller med Visa debetkort (Bank Axept) når du henter din ordre. Det er ikke mulig å betale med kredittkort fra f.eks. Visa eller MasterCard ved henting av varer i vår butikk/lager.

Bankoverføring

Du kan utføre betalingen din direkte til bankkontoen vår. Bruk din ordrenummer som betalings-referanse. Bestillingen din blir ikke sendt før kjøpesummen er bokført på kontoen vår. Det tar vanligvis minst en arbeidsdag før innbetaling er bokført på vår bankkonto.

6. Leveringstider, transport og fraktkostnader

Fri frakt for privatkunder gjelder ved kjøp for kr. 5000,- inkl. MVA eller mer og gjelder postpakke til utleveringssted. Fri frakt gjelder ikke hjemlevering med Bring, bedriftspakke, varmegods, farlig gods og/eller tunggods. Ved behov for sending med disse metoder blir du kontaktet av oss. Se leveringsmåter under for å se hvilken transportør som benyttes. For bedriftskunder gjelder egne satser for frakt og estimert fraktverdi vil fremkomme i kassen før fullføring av bestilling.

Frakt med Bring til private og bedriftskunder. Besøk Brings hjemmeside, www.bring.no for oppdaterte leveringstider og for å spore din ordre.

LakkShop.no håndterer ordrer kun til Norge. Dersom du ønsker å bestille til andre land ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg med å finne leverandør der du befinner deg.

Transportmåter:

Lokalfrakt til bedrift (Bergen og omegn).
Vi leverer selv og samarbeider med JetPak når det gjelder leveranse til bedriftskunder i Bergen og omegn. Denne fraktmetoden gjelder kun innenfor Bergen Kommune. Din ordre leveres til din adresse i våre åpningstider. For at ordren kan leveres samme dag må bestillingen sendes til oss senest kl. 10.00. 

Bestille i nettbutikken og hente selv? Slik går du frem:
1. Velg ønsket varer på lakkshop.no og gå videre til ‘’Handlekurven’’.
2. Velg leveringsmetode ”Hent i butikk” og fortsett til kassen for å fullføre din bestilling.
3. Når ordren din er klar for henting kommer vi til å ringe deg eller sende deg en SMS.
4. Du kan hente varene dine i vår butikk/lager på Midtun.
5. Dersom du ønsker å avbestille din ordre anbefaler vi at du kontakter oss via telefon for raskest mulig behandling. Les mer om angreretten i avsnitt 8.

Til utleveringssted: ‘’Pakke til hentested’’
Levering gjøres med Bring/Posten og leveres til ditt nærmeste postkontor/post i butikk. Vanligvis sender vi lagerførte varer samme eller påfølgende arbeidsdag og normalt leveres din pakke til ditt utleveringssted innen 2–7 arbeidsdager fra sendingsdato avhengig hvor i landet pakken skal leveres. Under høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor pågang. Fraktkostnaden baseres på bestillingens verdi og vises i kassen. Pris for frakt til privatkunde er fra 189 kroner inkl. MVA.

Hjemlevering til privatkunder: ‘’Levert på døren’’
Levering skjer på kveldstid (17-21) i sentrale strøk, på dagtid (8-17) i resten av landet og leveres på gateplan. Kontakt Bring ( tlf. 04045 ) for å finne ut når levering gjøres til ditt postnummer dersom du er usikker.
Vanligvis sender vi lagerførte varer samme eller påfølgende arbeidsdag og normalt leveres din pakke innen 2–7 arbeidsdager fra sendingsdato avhengig hvor i landet pakken skal leveres. I høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lenger pga. stor pågang. Leveringen varsles per telefon. Dersom ingen er hjemme ved levering, leveres pakken til nærmeste postkontor/post i butikk og man mottar hentelapp i posten. Pakker som er for store til å kunne sendes som postpakke vil måtte sendes med Hjemlevering med Bring. Ettersom slike pakker er for store for utleveringsstedet, vil de returneres til oss uten å bli levert til postkontor. Fraktkostnaden baseres på bestillingens verdi og vises i kassen. Pris for frakt til privatkunde er fra 349 kroner.

Bedriftspakke: «dør-til-dør»
Levering skjer med Bring. Vanligvis sender vi lagerførte varer samme eller påfølgende arbeidsdag og normalt leveres din pakke innen 2–7 arbeidsdager fra sendingsdato avhengig hvor i landet pakken skal leveres. I høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lenger pga. stor pågang.
NB. Til visse områder er leveringstiden lengre, sjekk transportørens nettsider eller ring 04045 for mer informasjon. Tenk på å registrere din bestilling slik at Bring oppfatter deg som en bedrift. Mottakeren må ha et firmanavn og leveringsadressen må være en gateadresse. Bedriftspakker leveres ikke til postbokser eller til privatpersoners adresser. Pallelast leveres på gateplan, på kai eller lasterampe.
Fraktkostnaden oppgitt i kassen er kun estimert fraktpris. Dersom fraktkostnaden avviker fra den som er oppgitt i kassen kommer vi til å kontakte dere før varene blir sendt. Fraktkostnaden avhenger av bl.a. størrelse (lengde/bredde/høyde), vekt, ADR/IKKE ADR (farlig gods), varmegods og/eller hvor i landet varene skal sendes til. Du betaler kun våre rabatterte avtalepriser vi får gjennom vår transportør (Bring).

Farlig gods/Tunggods/PALLER
Veier et enkelt produkt mer enn 35kg leverer Bring, med visse unntak, varene til din gateadresse med PALLE.
I tjenesten inngår ett leveringsforsøk til mottakeren om mottakeren er en bedrift. Et andre forsøk skjer automatisk med et tillegg på 31,- per kolli. Er mottakeren en privatperson skjer forhåndsmelding og levering til gateplan eller tomtegrense. Leveringen vil skje til avtalt tid på dagtid. Tiden for leveranse er en avtale mellom transportør og kunde.
Om mottakeren ikke er til stede leveres hentemelding for godset og finnes å hente på nærmeste terminal opp til 14 dager etter ankomstdagen. Mottakeren kan på forespørsel få godset utkjørt igjen og debiteres etter Brings satser.

Varmegods
Enkelte varer som f.eks. vannfortynnbar baselakk tåler ikke lave temperaturer og derfor må sendes i kontrollert temperatur som varmegods. Hvis varene du har bestilt inngår i denne produktgruppen og må sendes som varmegods kommer vi til å kontakte deg før varene blir sendt til deg.

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Generelt

Disse vilkårene gjelder både ved netthandel på LakkShop.no, ved handel i vår butikk/lager, samt. bestillinger per telefon og e-post.
Hos oss har du som privatkunder rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter du har mottatt varen. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du gi oss beskjed så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut. Unnlatelse av å ikke ta imot/hente varen anses ikke som tilstrekkelig melding til LakkShop.no om at du angrer kjøpet. Vi vil anbefale at du benytter deg av vedlagte angreskjema som er send til deg etter din bestilling er fullført eller sender forespørsel om angrerettskjema til oss på post@lakkshop.no. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra angrerettskjema er sendt til oss. I henhold til angrerettloven er det du som kjøper som må bære kostnaden av returfrakt og arrangere denne selv.

Trykk her for å laste ned angrerettskjema 

Ta gjerne kontakt med oss på e-post eller telefon dersom du har spørsmål eller ønsker å benytte deg av angreretten.

Undersøkelse av varen og returen

Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen forsiktig før du bestemmer om du vil beholde varen. Retten til å undersøke varen er begrenset og kan sammenlignes med den undersøkelsen du kan foreta hvis du kjøper varer i en butikk. Dersom din bruk og undersøkelsen av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, er det mulig at du må betale kompensasjon til oss for at varen har mistet verdi.
Du må selv bære kostnadene ved returen og du har ansvaret for at varen blir returnert med original innpakning og emballasje. Du kan bli holdt ansvarlig for skade på varen ved uforsiktig eller uforsvarlig retur. Det anbefales at du sender varen i retur med et registrert pakkeprodukt fra Posten i og med at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur. Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss.
Husk å legge ved kjøpsbevis eller annen dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss. Oppgi også navn og adresse samt kontonummer for eventuell tilbakebetaling.

Du kan ikke benytte angreretten hvis:

  • Varen er ikke egnet for retur av helsemessige og hygieniske årsaker, f.eks. varer som åndedrettsvern, o.l. 
  • Varen er tilpasset i så stor grad at den ikke kan tilbakeføres til opprinnelig stand. F.eks. ferdigblandet lakk og lignende produkter som er blandet etter din bestilling.
  • Originalemballasje varen er pakket i mangler eller er skadet.
  • Originalemballasje som kanner og lakkspann har vært åpnet.

9. Forsinkelse og manglende levering

Ved forsinket eller manglende levering har du rett til å heve kjøpet, for mer informasjon bes du om å kontakte oss per e-post: post@lakkshop.no eller på telefon 466 79 200. Krav må rettes til oss innen rimelig tid dersom leveransen til deg skulle være forsinket eller fant ikke sted.

10. Mangel ved varen og transportskader

Dersom du skulle motta feil vare, feil antall eller transportskadet produkter, bes du kontakte oss på post@lakkshop.no. Oppgi hva som er feil/skadet/mangler og legg ved bilder av ev. skade/feil. Dersom varen er transportskadet ved mottak, ber vi deg først ta kontakt med utleveringssted/transportør for å melde skaden.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

12. Garanti og reklamasjon

Garanti som gis av oss eller produsenten, gir deg rettigheter i tillegg til de du allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

Garantiene vi gir på varene gjelder kun i Norge.

Dersom varen returneres som følge av en berettiget reklamasjon så dekker vi dine fraktkostnader. Kontakt oss ved reklamasjoner og vi sender deg en ferdig frankert pakkelapp. Dersom varen veier mer enn 35 kg eller overstiger andre av Bring/Postens maksimumsmål, så ta kontakt med oss for nærmere instruksjoner.
Om du velger å returnere varen selv husk da å ta med gyldig kjøpsbevis, som f.eks. kassekvittering eller ordrebekreftelse og utfylt returnota/angrerettskjema.

Dersom du ber oss slette din kundekonto, slettes også all kjøpshistorikk. Det er viktig at du tar vare på kvitteringer for dine kjøp i forbindelse med eventuell fremtidig reklamasjon. Uten kvittering kan ikke garanti/reklamasjon benyttes. Dersom det etter sletting av kundekonto skulle oppstå behov for retur av vare til oss i forbindelse med reklamasjon, må det opprettes en ny kundekonto for at vi skal ha mulighet til å håndtere reklamasjonen.

13. Personopplysninger

LakkShop.no er behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger. Med mindre du samtykker til noe annet, kan vi, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen med deg. Dine personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfelle. For mer informasjon om dette se Personvernerklæring tilgjengelig på denne nettsiden https://lakkshop.no/personvernerklaering/

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.